Alla inlägg den 17 november 2009

Av Carolina Larsson-Englin - 17 november 2009 22:09

Thomas har nu kommit hem till sitt och vi har ätit.

vid19,00 åkte vi till stadium och tittade på vinterutrustning med Annica Thomas syster och sedan fick vi ta en fika hos dem.

20,30 tog vi volvon och for hem för att gymma med Hanna! skiit kul! näe en snabb dusch (inte lukta usch) sen så blir det bädden för mig eftersom jobbet väntar imorgon:P

Godnatt för mig!!

Av Carolina Larsson-Englin - 17 november 2009 17:08

Thomas som for iväg på jobb imorse trodde att han skulle vara hemma till två hm.. han är fortfarande inte hemma och klockan är 17:16 och min mat var klar runt tre så den maten är inte god nu(pommes stripes).

telefonen har han hemma också:( trökmånsen. hoppas han kommer snart han har lovat mig att hjälpa mig med min moped. näe nu kanske man ska ta tag i disken. eller INTE! julpyssla kankse:P

vilken bra idé! jag & mina julkänslor! men snart är det första advent vilket innebär att man får ta fram jul prylar så som ljusstakar och adventsstjärnor! mysigt!

Mamma blev alldeles lyrisk när hon såg min blogg haha det slutade med att hon har en egen där hon kommer att lägga ut hemslöjdsprylar:P kul! systeryster har också fått en!


kanske skriver mer sedan om jag orkar ha en bra kväll!

Av Carolina Larsson-Englin - 17 november 2009 12:42

Satt och funderade och undrar hur längesedan de bytte tapeter och målade om skåpluckorna i den här lägenheten? så jag kollade upp det och loggade in på gavlegårdarnas hemsida för att luska ut hur länge sedan allt var bytt. till min stira förvåning är det 75% av lägenheten som sklulle ha bytts ut 2003!!  får nog ta och ringa dem idag och kolla om får göra om i köket och badrummet där allt började, där jag hittade sprickor i väggen, inte bra!

Tungan ute

  • Badrummet: sprickor i väggen, dårligt handfat, dårlig blandare till duschen!
  • köket: förgulnade skåluckor, luckorna lossnar,kaklet har också gulnat.
  • sovrummet, tapeterna är sedan 1993 & skulle ha varit bytta 2003 så tänk er själv!
  • hallen, vill vi ha klinker på golvet samt nya tapeter lika gamla som sovrummet:P!
  • sista punkten skulle jag vilja nämna vår ytterdörr:P en STOR spricka i den och detta innebär att om man sparkar på den en gång till då är du inne i vår lågenhet!! Låt Bli!xD

hoppas att vi får göra nått av de iallafall! ska bli skönt att få fräscha upp det lite:P ha en fortsatt bra dag:P

Av Carolina Larsson-Englin - 17 november 2009 10:42

Igår förmiddag kände jag att jag var tvungen att ringa min arbetsplats där ja jobbar extra. jag har fått jobba varje vecka från och med i somras men förra veckan ringde de inte en enda gång vilket resulterade i att ja blev nervös om jag gjort något fel eller så. jag började iallafall med att ringa dit igår morse och det visade  sig att de har satt upp mig på schemat..

hur skulle ja kunna veta det? ingen aning men nu vet jag iallafall. vilken tur att jag också tog reda på det eftersom jag då fick reda på att jag skulle jobba onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag! vilket är jätte bra!!

det som gör mig nervös är att de har satt mig i kassa de två sista dagarna, jag har pratat med dem tidigare och beskrivit att jag får så ont i nacken att jag får migrän anfall om jag sitter där för länge och att ja jätte gärna jbbar i livsmedelsavdelningen. Nu när jag ska dit på Onsdagen, imorgonbitti så ska jag prata med siwan min chef och fråga om det finns någon jag kan  byta med så ja får jobba på golvet istället. Håller tummarna!

vad blir det idag då? jo både Thomas och jag skulle ha varit lediga idag men eftersom de ringde in Thomas så jobbar han ungefär fyra timmar på förmiddagen. men vad ska jag göra idag? jo här i vår stora tvåa ser det ut som en tornado har dragit fram, phu! det finns disk att ta hand om, tvätt att tvätta och vika och dessutom bädda sängen och ta hand om alla mina små husdjur!

kanske tittar in lite senare igen ha en bra dag!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards