Alla inlägg under november 2009

Av Carolina Larsson-Englin - 28 november 2009 22:20

Mammas och mitt mästerverk!

Av Carolina Larsson-Englin - 28 november 2009 21:46

OJSAN! det är inte bara att försöka hinna med bloggen eller!

jag jobbar och har problem med nacken vilke ledde till att jag inte orkat det!

men men man ska se framåt och leva livet precis som jag har gjort den här helgen..

 

fredag förmiddag tog jag tåget upp till min mor i Bollnäs och hälsade på. käkade hämtmat på kvällen och hjälpte mamma med pepparkaks degen vi skulle göra ett pepparkakshus va på lördagen(idag).

 

idag, lördag har vi bakat pepparkakshuset, en massa dyra saffransbullaroch pysslat lite rosa dunänglar och snögubbar:P!!

lite glögg blev den också! en chocklad/chili glögg och en lingonglögg som min mor har gjort. jättegott!!!

 

Imorgon söndag:

13:30 ska ja räta tillbaka ryggen och kotorna i nacken sen blir det glöggfest med farmor, pappa och hans fruga, efter det blir det tåg ner till Gävle och hoppas att det blir lite jobb till veckan!



Av Carolina Larsson-Englin - 23 november 2009 08:00

Igår, sändag vaknade ja som vanligt och tog en promenad och posta brev och släppa ut en katt. en mycket trevlig liten promenad.

 På tillbaka vägen sprang ja in på Konsum och köpte med mig en bit kassler och grädde till middagen.

När jag kommit hem var ja väldigt blöt och kall efterpromenaden då det regnat så jag tog på mig en massa myskläder och tofflor för att bli varm.

Thomas slutade halv 3 igår så ja gjorde lite mat till han kom hem.flygande jakob! Jätte gott:P

skivad kassler, vispad grädde blandat med chilisauce, salt&peppar och bananer/annanas!

jätte gott blev det!

eftre middagen gick ja över till Hanna och Jörgen för att prata lite. blev lite te och mariokart där tills thomas ringde och tyckte att vi skulle äta pizza!

21:00 blev det så klart Pizza och en början på Johan Falk filmerna!

Jag har aldrig sett Johan Falk filmerna men

den första var bland de bästa svenska filmer i den kategorin jag sett! har ni inte sett den så KOLLA IN DEN!!

 

Tack för en mysig kväll!! jag hade jätte trevligt!

Av Carolina Larsson-Englin - 21 november 2009 14:31

http://www.youtube.com/watch?v=gdUQqF18810

Min bästa låt någonsin, ni som lyssnar lyssna riktigt på alla effekter osv.! tyck inte att jag bara är konstig:P

jga har inte gjort den:P

Sara McLachlan


Av Carolina Larsson-Englin - 21 november 2009 13:32

började dagen med att vara sur och grinig vilket inte ledde till någonting så då blev ja lite gladare och satte igång med att starta mopeden med NYA batteriet! shiit bra! tog en sväng på byn. Nu klockan 13:41 blir det frukost! den senate frukosten NÅGONSIN!

det ska bli gott, sen blir det dusch, och jobba halv fem samt en liten disk innan jobbet!

ha en bra dag allesammans solen är här passa på!

Av Carolina Larsson-Englin - 19 november 2009 17:51

Gokväll mina kära vänner!

hann tyvärr inte skriva igår för efter jobbet hade ja huvudvärk och inte vilken huvudvärk som helst utan en enorm huvudvärk så jag orkade inte skriva!

Idag har ja jobbat och kollat hur det blev med jobb i helgen. jag jobbar lördage frivilligt, de är underbara på maxi!! de berättar var ja kan sitta skönt, vilken stol jag ställer in bäst, att jag får fler upporöra mig pass! snällt av dem. därföra kan jag nu tacka ja till  jobbet på lördag men ej söndag eftersom det var ett tio timmars pass!

ikväll blir det gymma & facebook! sköönt!

imorgon börjar inte förrän 12,00 så!skönt!

ha en bra kväll min kära vänner!

Av Carolina Larsson-Englin - 18 november 2009 06:10

Godmorgon alla lusläsare!

idag är det dags för jobb, längtar faktiskt! ska bli roligt att få göra något man kan!

jobbar i deli mellan 07-13 sen ska ja plocka ost till 15:30! härligt. känner mig lite stel i nacken efter gymmet igår men förhoppniingsvis går det över!:P tröttheten börjar på att släppa nu också, skönt måste jag säga. det värsta jag vet är att vara trött. idag håller vi också tummarna för om jag får byta och slippa sitta i kassan och kanske jobba i deli, maten eller charken istället!

ha en bra dag kompisar!

 



Ovido - Quiz & Flashcards